dimecres, d’abril 19, 2006

El PP és el peix petit: no pot condicionar el vot d’ERC, que no ha de tenir por a dir que no

Em va agradar molt l’article d’ahir d’en Salvador Cot a l’AVUI on retratava la situació de cada partit davant d’un eventual referèndum estatutari.

M’ha agradat que digui, sense embuts, que han hagut de recórrer a una estranya espanyolització psicològica que consisteix a donar per cert que -en un referèndum a nivell català!- ERC és el partit petit que pot veure's arrossegat per la dinàmica del partit gran (el PPC) que pensa fer campanya pel no.

Apostar pel vot nul, com diuen alguns diaris que està pensant la direcció d’ERC, és un error. La mobilització del no és senzilla. Molta gent té ganes de dir que no (recordem manifestacions i manifestos). Pretendre mobilitzar el vot nul és més difícil, mobilitza menys gent i fa que, al capdavall, l’oposició catalanista a aquest nou engany de la sociovergència es difumini.

ERC ha de demanar el vot contra aquest engany, que circumstancialment un partit més petit que ERC i a les antípodes d’ERC també demani el vot contrari és problema del PP, perquè el no de’n Piqué serà considerat com un vot independentista. Perquè és el peix gran que es menja el petit, i no a l’inrevés. Rajoy a Catalunya representa 15 diputats, Carod i Puigercós en representen 23. ERC és el peix gran i pot dir el què li vingui de gust.

9 Comments:

Anonymous Anònim said...

El Pp té més vots que Erc en moltes eleccions, t'agradi o no.

1:53 p. m.  
Blogger RTM said...

al darrer cicle electoral ERC ha superat al PP en totes les eleccions.

ERC supera al PP en les eleccions municipals (el PP té una implantació municipal lamentable), catalanes (23 a 15), espanyoles (8 a 6). Només em queda el dubte de les eleccions al Parlament Europeu, on crec que ERC també va superar al PP a Catalunya.

2:02 p. m.  
Blogger forcadell said...

Estic d'acord amb tu. ERC ha de dir que NO i no amagar-se rera vots nuls de fireta. La brunete, però, ha tornat a la càrrega, inventant-se ara un estudi realitzar al senat en el qual es diu que l'estatutet potser que no sigui constitucional del tot. És, evidentment, una mentida com una catedral. El document ha estat forjat en un cap de setmana pèr aturar ERC. El document és un pas intel·ligent del Rubalcava. Dient això, dona força al PP i al seu NO espanyolista, fent així que els vots del NO a l'estatutet quedin absorbits pel PP. Com a jugada és bona, això no els ho podrem negar pas. La nostra resposta no pot ser cap altra que la unitat del vot i d'acció, en favor del NO. Ells saben que si surt el No s'ha de tornar a començar, però això fan mans i mànigues. Ni vots nuls ni en blanc. NO i prou. Salut, i perdó pel pal que t'acabo de fotre.

6:36 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Eleccions europees:
PP segona força a Catalunya, va superar fins hi tot CiU.
372.000 VOTS del PP per 248.000 per Bernat Joan, que tenia com a única preocupació superar CiU i també va fracassar patèticament.
Les generals van ser excepcionals, el vot anti-pp va ser increïble, però no tornarà a passar.
El PP té més regidors que Erc a la capital dels PPCC.

10:28 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Penso que t'equivoques: el PP és petit a Catalunya però immens a l'Estat i encara més pel fort aparell mediàtic que té a tot l'Estat. El No ja està capitalitzat per la dreta espanyolista, no tenim res a fer-hi. D'altra banda, un vot nul amb papereta constructiva-unitària tipus "som una nació i tenim el dret a decidir" seria imbatible i permetria agrupar moltíssima gent. Pensa que hi ha molts indepes que tampoc volen votar No... i si els obligues a fer-ho encara votaran que sí... Cal preparar una resposta unitària i realment guanyadora.

10:11 a. m.  
Anonymous Anònim said...

m'ha agradat molt el teu anàlisi, jo també crec que ERC ha de votar el que vulgui sense emmirallar-se en ningú. I si algú més vota el mateix que ERC doncs molt bé, cap problema.
Votar nul és una autèntica ximpleria i pèrdua de temps... oi que tots recordem com criticaven a CiU quan votava una cosa aqui i una altra a Madrid? Doncs ara q no facin el mateix.

12:29 p. m.  
Anonymous Anònim said...

votar nul ximpleria? per què insulteu? no teniu arguments? NOmés diem que votar no és jugar al seu joc i que un resultat NO (improbable però hpotèticament possibel) només ens deixaria l'estut colonial del 1979. Només voleu anar contra Ciu, mentre nosaltres només volem anar a favor de la Independència. Aquí rau la diferència...

2:45 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Que l'independentisme voti nul o blanc és fer-li el joc a l'espanyolisme... perquè, "els altres", "s'encarregaran" de votar i fer triomfar el "sí".
Els vots nuls, encara que posin frases encertades com "Som una nació i tenim el dret...", són vots que no valen, que no tenen cap valor, són vots invàlids, que no serveixen per a res.
El que cal és DERROTAR l'estatutet espanyol, i l'únic que el tomba és el vot "NO".
Blanc, sí o nul fan guanyar el "sí" i llavors ens hem d'EMPASSAR la sentència condemnatòria de l'estatutet a la presó de pobles que és Espanya. Per segar cadenes estatutàries... diguem "NO".

1:22 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Where did you find it? Interesting read Black jack tutorial Cialis internet pharmacies Butalbital sale only 89 90 tabs Ciclo superior gestion comercial y marketing search engine Courtney cox bikini Yamaha rz350 seat cover glass body jewelry Lexapro great drug Viagra online europe Escada rio perfume discount Levitra in mexico 1025 black jack network port Katherine hamnett eyewear 10 area rugs Syemore+butts How to hook pc to video camera allergic reactions to the cold

1:13 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home