dimecres, de novembre 02, 2005

La COPE i l’article 69

Ahir tornava de conèixer el rerepaís (allò que no apareix als diaris sinó és que s’hi ha esdevingut algun desastre i on encara queda algun alcalde franquista reconvertit al nacionalisme light) i de camí cap a l’estat associat a Barcelona de Gràcia anava fent córrer el dial a veure si hi trobava alguna cançoneta que em fes passar l’estona. De cop vaig sentir una veu femenina que deia que ens convidava a conèixer les raons per les quals el projecte d’estatut que avui es presenta al congrés dels diputats espanyols és inconstitucional.

Òbviament aquesta ràdio vaig deduir, amb encert, que era la Cadena d’Ones Pastorals Espanyoles, que bé podríem rebatejar com a Congregació de les Ones Populars Episcopals o com a Cadena d’Ordes Pastorals Espanyoles. Sí, aquesta cadena que
ara se sent assetjada políticament i que és expressió de la tolerància cristiana i d’aquell principi que diu que quan et donin una bufetada, has de parar l’altre galta.

Bé, com anava dient, vaig sentir una veu femeninament sensual que ens invitava a escoltar quines eren les raons que fan que el projecte d’Estatut que avui el Congrés admetrà o no a tràmit sigui inconstitucional.

L’article escollit del dia era el 69. Jo vaig pensar que ja m’imaginava per on aniria la cosa... poligamia, parelles del mateix sexe, avortament...

Però no, sóc massa primitiu. L’article 69 van dir immediatament que regulava la institució del conseller primer. Vaig pensar que potser aquest té atribuïdes unes funcions pròpies de l’estat, però no. Vaig pensar que la divisió entre president i conseller primer potser s’assimilava massa a la de cap d’estat i primer ministre, però no.

Resulta que segons els experts de les ones Populars Episcopals dictaminen que l’existència de la institució del conseller primer, si bé no resulta inconstitucional, tampoc no està directament prevista a la constitució espanyola.

En resum, que si et vols fer un pet i la constitució espanyola no contempla que tu et facis un pet, pot ser que et duguin al Tribunal Constitucional i que et declarin el pet inconstitucional. A més potser la cadena d’ones populars episcopals et dedica un programa.