dimecres, de gener 04, 2006

Ni sóc bilingüe ni fumador

Tal com diu el títol, no sóc bilingüe i no sóc fumador. Estic molt content de l’aprovació de la llei contra el tabaquisme.

Els no fumadors sempre ens hem hagut d’empassar el fum dels fumadors de manera submisa. Si anem a una discoteca tornem pudents de fum, si ens demanen si el fum ens molesta i diem que sí, que estem encostipats o que som al·lèrgics, ens miren malament, com si fóssim desconsiderats. Ens diuen que el impostos sobre el tabac paguen les despeses sanitàries que el tabac els genera amb escreix; però, i les despeses sanitàries que em produeix a mi i als que no fumem?

De la mateixa manera ens passa als que no som bilingües ni ho volem ser. Als catalans ens fan aguantar i assumir la llengua d’altri encara que comprengui la nostra. Si responem en català a una persona que sap el català però no el parla ens miren malament, com si fóssim maleducats i desconsiderats. Alguns ens voldrien amb la llengua castrada.

Doncs no senyor, ni sóc bilingüe no sóc fumador. De la mateixa manera que sempre parlo català a un desconegut (i si no m’entén fem el què podem en altres llengües), de la mateixa manera que quan hi ha una pel·lícula que vull veure i que fan en català la veig en català, quan vagi a un bar aniré a bars on no es pugui fumar. Per als altres bars ja hi ha tots els intransigents i intolerants dels fumadors que em fumaven i em fumen a la cara sense demanar-me si fan pudor o si em casquen la salut)
Jo aniré als de no fumadors (en la mesura del què bonament pugui...)

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

Totalment d'acord!!! Tots els fumadors són uns autèntics maleducats! A mi m'han arribat a dir que si em molestava el fum, no respirés... A tots aquests els desitjo una mort cruel i lenta.

6:12 p. m.  
Anonymous Anònim said...

That's a great story. Waiting for more. Cost teeth whitening zoom Www partypop com ambien R rice laguna niguel dentist Garden leisure hot tubs Roomaid portable air purifiers Seroquel pbs Right cash advance lose weight va loan mortgage refinancing spyware detector blackberry way oldies mp3 digital cameras Portege recovery disk Land and sea water beds mattress

5:12 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home