dimarts, de setembre 19, 2006

Porra pre-posts


Les vacances i una reentrada a la feina d’un ritme endiablat no m’han permès reprendre el bloc amb l’assiduïtat que desitjaria. I quan hom s’habitua a escriure un bloc, li resulta difícil deixar de veure pastilles de la realitat com a píndoles, com a anotacions.

Generalment en aquest bloc només parlo de política i, de política i de fets rellevant, aquest estiu n’hi ha hagut un munt i, tots aquests afectaran d’una manera o una altra en els resultats amb què, per Tots Sants, els catalans renovarem el Parlament de Catalunya.

Per tant, per fer referència a aquest cúmul d’esdeveniments ho faré individualitzadament, partit per partit. Ara proposaré uns resultats possibles, que jo crec que es produirien a data d’avui (per Tots Sants potser en serà un altre...) i miraré donar-ne l’explicació, partit per partit, en posts successius.

Com a deveu saber, aquest exercici no serà ni científic ni infal·lible, ja em vaig equivocar vaticinant la Tira com a possible número 2 del Montilla. Però són els que el nas em fan ensumar i les orelles intuir.

CiU -> 50 diputats
PSC-PSOE -> 37 diputats
ERC -> 25 diputats
PP -> 15 diputats
ICV -> 8 diputats

Aquesta porra la vaig fer abans del primer
Racòmetre, que llevat de l’ascens que dóna a iniciativa, coincideix a grans trets amb el meu nas.

Un apunt sobre
l’empresa que fa aquestes enquestes. Els de RAC1 afirmen que és l’empresa que va acotar més el resultat de les eleccions de 2003 d’entre totes les enquestes. Crec recordar, però, que les enquestes de feed-back eren les enquestes encarregades per CiU, no ho eren de cap mitjà de comunicació.

9 Comments:

Anonymous Anònim said...

Uf. Un altre futuròleg. Aquí ningú esta tenint en compte l'activació del mecanisme de vot útil la darrera setmana de campanya que destrossarà ERC i ICV amb la polarització entre els partidaris del tripartit (que tan sols el garanteix un bon resultat del PSOE) i els que no volen veure Montilla de President (que tan sols ho garanteix CIU).

11:33 a. m.  
Blogger RTM said...

NO!!!! no és per futuròleg, és per fer un post ràpid que em serveixi de pòrtic als següents. Als següents vul comentar com crec que anirà a cadascú i perquè.

A més sí que penso en el vot útil. Tal i com va passar el 2003, on CiU i PSC feien crits al vot útil i CiU va treure'n grans rèdits, superant totes les expectatives. Malgrat tot, tot i el vot útil. CiU i PSC van treure uns resultats pobres.

12:25 p. m.  
Blogger Àlex said...

Benvingut de nou, viu-viu, trobava a faltar la teva anàlisi. Espero amb candeletes l'explicació de la teva predicció.

Per cert, creus com jo que anem de pet a la Psoevergència?

1:51 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Bentornat! El meu nas em diu el mateix que tu, però sumant un escó a ERC i restant-l'hi al PP. S'ha d'escombrar cap a casa... XD

5:57 p. m.  
Blogger bacus said...

hem de tenir en compte que la massa de votants a variat, 18+ i els del senil power que ja no hi són.

Jo crec que el PP pujarà molt de vot del PSC hi anirà encara que haurien de possar de candidat alguna momia-falangista...

ERC perdrà 2 vots, ICV en pujarà 2 desde el PSC o ERC..

I trasvasament d'escons entre PSC i CIU

7:46 p. m.  
Blogger Mireia said...

Bentornat Viu-viu, que se't trobava a faltar, i els resultats que vaticines ja m'agraden prou.

2:13 p. m.  
Blogger Slartibartfast said...

Ens agrada tenir-lo un altre vegada en actiu senyor que fa la viu viu.
Com la resta espero els teus analisis amb candeletes però hi afegeixo que m'agradaria no veure res sobre pactes. La red i els diaris hi va plens i ningú acaba parlant dels programes. Culpa d'alguns politics i també culpa de molts periodistes que pregunten el mateix cada dia.
Oblidant que quan hom vota a un partit vota perque el seu cap de llista sigui president i no altre

3:02 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Molt em temo que:

PSC 35 (Abstenció habitual al Cinturó, i fugida de vot catalanista)

ERC 18 (baixada substancial però no debacle. Tornada de vots a CiU)

PP 13 (vot útil cap a CiU i càstig per la conducta durant el debat de l'Estatut)

IC-V 12 (recollida de vots de l'antic PSC però penalitzada per tenir vot concentrat a la demarcació de Barcelona)

CiU 57 (àmplia majoria sense arribar a la majoria absoluta). Govern en solitari durant quatre anys.

9:40 p. m.  
Blogger RTM said...

ei, gràcies a tots per fer-me el retorn blocaire més planer i agradable.

jo també crce que al PP no li aniran malament les coses... ja vaig dir que la porra només em serviria per fer cinc comentaris sobre com veig les possibilitats electorals dels partits.

Felicitats a tots els blocaires que heu seguit postejant/anotant de manera incansable aquest estiu, de viatge...

6:37 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home