dimarts, de maig 30, 2006

Albert, jo que no em sé ni em vull periodista...

m’agradaria dir-te a tu, que et saps i et vols periodista, dues coses respecte de les teves ombres d’AVUI:

Primera.- Comparteixo plenament la teva primera afirmació. L’espanyolisme, el nacionalisme espanyol, mai hauria trencat files en fer front comú al catalanisme. Ni el PP ni el PSOE no han criticat Guerra per haver passat el ribot a l’estatut del Parlament. El PP i el PSOE van pactar la llei de partits, s’han negat a publicar les balances fiscals de Catalunya...

Les diferències entre ERC i CiU són diferències antigues i de mal resoldre. Tenen origen en el menyspreu de Pujol a ERC abans de pactar amb el PP i es mantenen amb el pacte tripartit. Ningú ha fet res per evitar-ho. Tenim un país (suposo que de nació ja no en podem parlar) de fireta, acostumat a la política petita, a la política de curta volada dels titulars i a no veure-hi més enllà d’una campanya electoral. I sinó a l’estatut em refereixo. Quin militant del catalanisme pot dir-hi sí, sinó és per la immediatesa mediàtica? Per la política espúria del culte a la imatge, als mèdias més enllà de cap altra aspiració.

Segona.- Les afirmacions que fas sobre en Colomines em semblen gratuïtes.

Sincerament no crec que fessin referència a mi. Com bé titulo, ni sóc ni em vull periodista. M’agrada la meva feina i m’agrada dedicar una estona de tant en tant en bolcar idees, emprenyades, propostes... en això que en el seu moment a Catalunya coneixíem com a DIP (diaris íntims i personals), per tant quan dius que el que s’escriu aquest dies sobre l'historiador Agustí Colomines com a president de la plataforma Estatut Jo Sí em semblen només ignomínies, encara que s'amaguin en les escombraries digitals autoqualificades de periodisme; dono per descomptat que no ho fas per mi.

Tot i que no rcec que et puguis referir a mi, jo vaig publicar un post, una anotació, sobre en Colomines. Crítica amb ell. I repetiré el què en vaig criticar i m’hi reafirmaré. Perquè ell ha decidit ser un personatge públic, ell ha optat per deixar l’equidistància que d’antuvi l’havia caracteritzat per esdevenir assot del què ell sembla qualificar amb una elegància digna de la teva crítica com a “catalanisme freak”. Ell ha optat per ser ariet i no intel·lectual, no pont de trobada. Ell ha optat per ser tertulià i opinador, no home de reflexió i opinió. Ell ha optat per deixar l’equidistància necessària del catalanisme política que, en un moment antic, va semblar que volia abraçar. Ell ha optat per ser un personatge públic i, per tant, susceptible de crítica sempre que no s’entri en la seva vida íntima i personal. I no hi penso entrar, però no m’estaré de criticar aquells personatges públics que cregui criticables i em vingui de gust criticar.

1.- Vanitós. Ell ha optat per ser personatge públic. Ell ha tingut la manca de modèstia de posar a la xarxa un currículum de 56 pàgines (en una entrevista de treball em van dir que el què passa de 3 pàgines és sobrer) on deu explicar om va fer pàrvuls i deu citar tots els articles erudits que deu haver publicat a qualsevol diari, revista o full parroquial. Ell ha deixat l’equidistància per a ser ariet d’un color polític, per a ser una quota d’intel·lectual d’un partit mancat d’intel·lectuals. La vanitat no és una opció, és una condició. Ecoltar-se en alguns casos és un plaer i un vici, és el seu cas.

2.- Sectari.- Albert, al teu mateix diari hi ha comentaristes exquisits. Per exemple en Salvador Cardús, que proper a ERC no deixa de ser-hi crític; i aquesta crítica lliure i reflexiva és el què el fa vàlid, interessant de ser llegit. Per exemple el lúcid i sempre interessant Ferran Sáez, que quan no està d’acord amb els seus escriu sobre el sexe dels àngels i no justifica allò injustificable. Ell en canvi, lluny de l’elegància dels anteriors, en Colomines es dedica a la kale borroka dels opinadors, titllant de freak al primer que li passa pel davant. Jo mateix admetia al meu post que aquesta és una expressió que puc dirigir a més d’un en un bloc anònim o amb uns amics fent una cervesa; però que assumeixo que és una expressió que, per poc edificant més val no dir en públic, perquè desqualifica més al qui la diu que al qui la rep. Potser en Colomines busca les adhesions i els odis més per les formes que per allò que cada cop sembla que li costi més de dir. Més per l’estètica que per l’ètica.

3.- Ignomínies.- “incendiari amb aspiracions político-socials i intel·lectuals útil a certes estribacions d’un catalanisme caduc”. M’hi refermo convençut en titllar-lo d’incendiari útil. Em refermo en el catalanisme caduc. Em refermo en les seves aspiracions.

De totes maneres, tot i considerar-te un bon periodista (t’he comprat algun llibre), no crec que tinguis cap mena d’autoritat moral per qüestionar res del què es publiqui a la xarxa. El diari que encara ara subdirigeixes (i al qual estic subscrit) és la vergonya més gran del país per publicar articles de’n SSalvador SsoSStreSS. De primer el vaig creure provocador, i el llegia. Fa molt temps em vaig cansar del verb amargat i furibund i de la mala educació d’un articulista i ex-col·laborador de Crónicas Marcianas que es la deshonra d’un bon diari.

Em saben greu, doncs, les teves ombres. No crec que siguin justes. Crec que les has fet des de l’estómac i no des del cervell. Perquè si fossin fetes des del cervell, cada dia tindríem ombres semblants. Diuen els cenacles opinadors d’aquest país que aviat seràs víctima dels nous amos del diari AVUI. No sé si és cert o no. En qualsevol cas et desitjo sort.

12 Comments:

Anonymous Anònim said...

Vols dir que no es refereix a Busot?

11:28 a. m.  
Blogger RTM said...

És possible, en tot cas crec que l'Albert Sáez pixa fora de test.

A mi em va comentar l'existència d'aquest article una bona amiga que em va dir: "el Sáez raja de tu i del Busot a l'AVUI d'avui".

Em va fer il·lusió creure-ho, tot i que me n'hauria fet més que parles bé; però ateses les visites de cada bloc és més senzill que parli del Busot que de mi. O dels dos.

De totes maneres tenia ganes de fer el post. I és que el subdirector de l'AVUI, per molt bon periodista que sigui, no té talla moral de queixar-se de res tenint en SSoSStreSS al seu diari. No el llegeixo fa molt de temps, però em causa vergonya aliena anar amb el diari on escriu a les mans...

11:36 a. m.  
Blogger Jaume P said...

Pues jo crec que el Sostres es un personatge, com el Boadella, que es ben identificable, "Mas i nada más", a Catalunya fa temps li fa falta un Sostres i una Cope que facin que ERC sigui moderada, no se si ens fa falta a nosaltres o ens sobra Espanya ;-)

12:36 p. m.  
Anonymous Anònim said...

L'encertes de totes totes.A més a més et dono tota la raó pel qe respecte en Sostres (de tant mediocre que és només li queda el recurs de l'insult per fer-se notar, només una mica). És trist que diaris com l'avui el tinguin de col·laborador.

1:14 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Hi ha molta gent que ha criticat Colomines a través dels blogs. Com en tantes altres coses, això de l'Albert, com del Sostres, com de molts altres (¿tots?, ¿jo mateix?), em sembla ben senzill: primer es pren partit (a trvés del cap, del cor, de l'estómac o del que sigui) i després es valoren les persones i les opinions a partir del que s'ha decidit prèviament. Amb el cap, amb el cor, amb l'estómac i amb tot el que calgui, jo he decidit votar NO.

1:18 p. m.  
Blogger Mireia said...

El Colomines exerceix de tertulià, i un tertulià molts cops es un tertulià en el pitjor sentit, i com que defensa una cosa en que no creu doncs queda molt ridícul el Colomines, a l'àgora i al debat amb el Partal era molt trist escoltar-lo, que un venedor d'enciclopèdies que no creu en les enciclopèdies tard o d'hora se li n'escapa alguna tipus "em de votar que sí a lo poc que queda de l'estatut", ara be al Busot, no aquí viu-viu, es passen de vegades i no admeten cap veu discordant, que jo encara espero que publiquin el meu comentari sobre el Dioni, que es veu que es un malnom molt graciós que han inventat els de Busot, doncs que això viu-viu, que tu l'has posat on l'havies de posar al Colomines, però que n'hi ha d'altres que a estones semblen Arévalo explicant acudits de mariquites i gangosos.

1:26 p. m.  
Anonymous Anònim said...

@mireia,
lo del busot té tela... a mi no m'han publicat un parell de comentaris on els hi deia que l'article que parla de la web de l'"estatut jo si" (http://busot.blogspot.com/2006/05/el-web-de-la-plataforma-estatut-jo-s.html) està sablejada de ca'n partal (http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/19568) i que no costa res ser ben educat i dir "aquesta info està agafada de tal i tal lloc" (mes que res pq ho han sablejat sense canviar ni coma, tu!).

Malament rai dels blocs on s'inflen a criticar a aquells que no accepten cap dissidència, però moderen els comentaris per tal de no publicar els que no són afins... aquest tipus de gent tan poc conseqüent em fa mala espina i, directament, no me'n refio.

1:38 p. m.  
Blogger RTM said...

Ei hola i gràcies a tots (MIreia, anònims, greips, jaume planas i ronals) pels vostres comentaris!!

Gràcies Mireia i anònim per dir que l'he posat al seu lloc i que l'encerto. Celebro la coinciència, per cert, Mireia, admets altres recomanacions que no siguin de la Laura?

Pel què fa al Busot, no crec que aquest sigui el lloc per debatre-ho. Hi ha blocs que no admeten comentaris, hi ha blocs que els moderen i hi ha blocs que els admeten indiscriminadament (com jo). A més ofereixen una adreça de correu, com la Mireia. Jo en tinc una també, però gairebé no la utilitzo...

El Busot crec que és un bloc molt meritori, interessant i ben fet, i sinó a les seves visites em remeto. Molta informació, molt actualitzat...

I sí, Mireia, sí... a mi això del Dioni de la Franja em fa molta gràcia...

2:23 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Molt bé, company, l'has clavat! Això és el millor dels blocs: que trobes gent que hi toca i que diu el que pensa sense haver de retre comptes a ningú més que a ells mateixos. Als mitjans de comunicació convencionals costa molt trobar veus honestes, i entre els tertulians i els opinadors professionals és gairebé impossible.

5:38 p. m.  
Blogger Mireia said...

au, que ho farem a la manera greips, que ma agradat, va

@greips
d'acord amb tu, i hem sap greu perque Busot també dona molta informació interessant.

@viu-viu
de la Laura n'accepto moltes de recomanacions, que n'es molt de llesta, però la seva música no m'acaba de fer el pes, i amb lo de votar NO vaig ser jo qui la va convèncer, i això del Dioni de la Franja no m'acaba d'agradar perque tiren de que el Duran i Lleida es calb, i no m'agrada l'humor aixís, que es el que els dic als Busots i que no hem publiquen, que els dic que ja posats a tirar d'humor corporal podrien anomenar el Paquiderm de Reus al Benach i el Lute de Cambrils al Carod, i ho sento perque votaré ERC a les properes però hi ha coses que no, viu-viu.

5:54 p. m.  
Blogger RTM said...

Jordi, em faràs posar vermell!!

Mireia, l'apel·latiu de Dioni de la franja no crec que es degui només als cabells, sinó a la suposada tendència a apropiar-se de quartos que no són seus (treball, quartos prestats de CDC...). No sé fins a quin punt és correcte o no, però em resulta enginyós. També em fa gràcia això del Paquderm de Reus. Hem de saber-nos riure de tothom!!

Si no et convencen totes de la Laura, dedica'm Lady in red del Chris de Burgh o Stop de la Sam Brown...

9:45 p. m.  
Anonymous Anònim said...

A mi em sembla que l'humor és important , en qualsevol aspecte de la vida. Però jo crec que l'humor és lleig quan fa referència a l'aspecte físic d'una persona. No em sembla gaire adequat anomenar "paquiderm de reus" a l'Ernest Benach. Suposo que com a persona i com a polític tindrà defectes en la manera de ser i de fer sobre els quals ironitzar, però no pas perquè està gros (per cert darrerament s'ha aprimat, vaig coincidir-hi en un acte a Reus). ¿Algú tindria coratge d'ironitzar perquè un polític és gitano o la seva pell és de color?

5:17 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home